Jag har inte gjort sa varst mycket den har pasken, men det har varit ganska skont. Pa Langfredagen gjorde jag verkligen INGENTING. Jag gick upp ratt tidigt eftersom Mark jobbade, men sen sloade jag hela dagen. Sov nagra timmar pa soffan till och med.

Pa kvallen nar Mark kom hem at vi middag och tog en svang med bilen ner till Surrey’s backroads bara for att komma ut lite. Det ar sa vackert i Surrey. Hade vi pengar skulle vi kopa ett hus eller en gard dar nere och ha hons och marsvin.

Pa Lordagen akte ner till Jenny och Ray i Pulborough och at lunch. De bor i ett nybyggt omrade men det var inte som andra nybyggen dar allt ser likadant ut. Nej har var alla husen annorlunda och det var max 6 – 8 av samma typ. Jattefint!

Jenny och Ray har tva smattingar, Sophia snart 4 och James 18 manader. Fina ungar, men lite trist att se att Jenny och Ray knappt kunde prata om nagot annat. Grejen ar ju att om man inte har barn sjalv ar ungar ganska trista att prata om. Visst, det ar klart att jag vill hora hur barnen mar och sa, men barnen kan val inte vara det ENDA i deras liv?

Pa sondagen gjorde vi inte heller sa mycket. Det ar skont att ta det lugnt utan att kanna sig skyldig for att man inte gor nagot. Vi stadade huset och gjorde rent hos grisarna, men annars var det inte manga knop. Vi jobbar ju bada tva sa mycket just nu att fritiden i princip gar at till att vila upp sig. Jag hoppas att jag kan dra ner pa overtiden den har veckan. Min chef ar borta ganska mycket vilket gor att jag har mer tid att jobba – han ar ju sa snacksalig sa nar han ar pa kontoret far jag inte lika mycket gjort!

Idag sov Mark lange eftersom han jobbar nattskift ikvall. Jag gick upp ratt tidigt och akte ivag till Tesco. Vi hade ingen mat hemma alls sa jag spenderade med latthet £109. Jag kikade pa ett par skor men lat bli. Jag behover egentligen vinterskor eftersom alla mina ar trasiga, men det ar ju var nu och jag kan ta mig till sommaren utan nya skor sa det ar battre att vanta till hosten och kopa nya skor da.

Jag kopte aven en stek och gjorde rostbiff med ugnsrostade potatisar, gronsaker och skysas. Supersmarrigt. Nu har vi rostbiff for hela veckan! Jag fryste in halften for annars gar det nog till spillo. Jag har en kansla av att efter rostbiffsmackor i tre dar vill man ha nagot annat! 🙂

